onsdag 13 januari 2010

Vad Gävle hade att bjuda på i några dagar

Jag och mamma tof tåget till Gävle i onsdags till mina kusiner och moster Ullis. Väl framme får vi ett härligt mötande av grabbarna som vi inte träffat på ett tag nu. Det blev bus å massa lek direkt. Tidiga mornar med pippi långstrump på tv:n. Massa lek, mys och roliga måltider. En dag åkte vill till ett ställe som hette Leklandet tror jag, där blev det en väldans fart. Upp å ner i gångar igenom nät å ner i bollhav. Abbe var verkligen inte rädd eller försiktig, han hoppade med huvet före och slog sig flera gånger men han va upp på fötterna igen och fortatte. En gång slog han ner huvet i ett golv med massa småsten som gjorde att han fick ett jack och massa sår i pannan. Men inte ens det stoppade honom han fortsatte och hade så kul. Dit vill jag tillbaka, haha! Lördagen var vi barnlediga så då gjorde vi plankstek och drack goda drinkar för att sedan dra vidare på ett mysigt ställe som hette Kalles. Där var personalen hur trevilg och goa som helst. Toaletten var riktigt grym också dom hade allt verkligen allt..tamponger, parfymer, handkrämer, pads, godis, hårspray, munvatten ja men allt. Hur bra som helst. Även på Kalles befann sig han som var med i Idol och var så lik Peter Jihde. riktigt snygg faktiskt. Sen gick vi vidare på Chers och tog ett glas till. Efter det åkte vi hem igen och spelade spel och drack champagne som Ullis hade kvar sen nyår, hehe. Riktigt rolig kväll måste jag säga!
Dagen efter va vi alla riktigt trötta så det blev kebab och mys hela dagen.
Måndagen var dagen vi skulle åka hem. Sa hejdå till alla tråkigt nog men lite hem längtan hade jag ju faktiskt. Hur hemresan gick kan ni läsa i inlägget innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar