onsdag 20 april 2011

NÅTT FEL PÅ MIG?

Jag tror helt seriöst att det är något fel på mig! I natt så sov vi i Hannåsen, så låg jag och skulle sova medans Johannes låg och läste. Jag somnade till och fick syn på en spindel på bordet framför mig(i sömnen) så jag hoppar till och Johannes säger direkt utan att jag sagt något. Det var ingen spindel gumman försök somna om nu. Så jag andas ut lite och lägger mig igen närmare Johannes. Jag somnar till och då ser jag i sömnen en sjukt stor spindel med långa ben som är under min kudde och rör sig, jag spratt till så jag hamnade på kanten av sängen längst ner, sittandes där med händerna för ansiktet.
Jag kommer ihåg att i sömnen när jag såg sista spindeln så tänkte jag, jag visste att jag sett en spindel men då var den inte på bordet utan under min kudde. Men iaf när jag sitter längst ner på sängen men händerna för ögonen så vågar jag inte titta fram ifall den är där.
Johannes säger till mig att det är inga spindlar här kom nu gumman och lägg dig. Så efter en stund la jag mig igen, Johannes höll om mig hårt och försökte få mig trygg och somna om.
Men jag kunde bara tänka på massa spindlar det dök upp nya bilder efter varandra på spindlar.
Så jag låg och vred mig jätte länge tillslut så börjar jag grina för att jag tyckte hela händelsen va så obehaglig, att vakna upp av att man kastar sig av rädsla och panik för en lite dröm liksom. Så jag låg och grina ett tag och Johannes höll sig vaken hela tiden för att han inte skulle somna före mig så jag skulle ligga vaken själv. Så vi låg och pratade flera timmar tills ja kunde somna om igen.

Alltså jag förstår inte varför jag ser sånt där, det har hänt flera gånger och det är alltid spindlar jag ser varje gång också. Jag blir verkligen skräckslagen och flyger upp ur sängen. Och det känns verkligen som att jag är vaken när jag ser dom inte som att jag drömmer. Jag tror seriöst att det är något fel på mig!!

1 kommentar:

  1. MALIN26.4.11

    men lilla vännen, nu är det du som går och söker lite professionell hjälp för denna fobi.

    SvaraRadera